AirHull 25 Cabin – Yamaha F 300hp

   AirHull 25 Cabin – Yamaha F 300hp

Όταν η άριστη ποιότητα κατασκευής συνδυάζεται με υψηλές επιδόσεις σε όλα τα επίπεδα, τότε το προϊόν δεν μπορεί παρά να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του. Ο λόγος για την AirHull η οποία αποτελεί ένα ιδιαίτερα αξιοσέβαστο όνομα στον χώρο του φουσκωτού σκάφους, ανεβάζοντας τον πήχη του ανταγωνισμού πολύ ψηλά.

Αρχή της AirHull για την κατασκευή κάθε σκάφους, είναι η χρήση υλικών υψίστης ποιότητας χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια. Αξίζει να σημειώσουμε πως το γνωστό μας «ξύλο θαλάσσης» έχει αντικατασταθεί πλήρως από pvc-foam και έτσι ο καθρέφτης για παράδειγμα, που αποτελεί και το σημαντικότερο σημείο ενός σκάφους ο οποίος δέχεται τις μεγαλύτερες καταπονήσεις, είναι 7 φορές πιο ανθεκτικός, πιο ελαφρύς, με μηδενική απορρόφηση νερού και τεράστια αντοχή στη διάβρωση.

Το AirHull 25 Cabin είναι ακόμα ένα παράδειγμα το οποίο ξεχωρίζει για την άριστη ποιότητα κατασκευής και την εξαιρετική προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, αλλά επίσης και για τις ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις του.

Το 7.80μ καμπινάτο φουσκωτό σκάφος προσφέρει ό,τι χρειάζεται ένας απαιτητικός αγοραστής, ο οποίος θέλει να ταξιδεύει με ασφάλεια και άνεση, να πετυχαίνει υψηλές τελικές ταχύτητες, να έχει υψηλές ταχύτητες κρουαζιέρας με χαμηλές καταναλώσεις, έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα πολυήμερης διαμονής στους άριστα φινιρισμένους χώρους του.

 

Και βέβαια, αυτό που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά είναι η πρωτοποριακή και καινοτόμα γάστρα του. Μια γάστρα, η οποία όταν πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από μερικά χρόνια, τάραξε τα νερά του ναυπηγικού κατεστημένου και προκάλεσε πολλές συζητήσεις.

Η γάστρα της AirHull είναι κατασκευασμένη με την μέθοδο που ονομάζεται «Dimpled & Stepped Hull technology» και αποτελείται από εκατοντάδες dimples (λακούβες).

 

airhull 25 cabin 02

Η Airhull είναι η πρώτη στον κόσμο που εφάρμοσε την τεχνολογία των dimples σε γάστρες φουσκωτών σκαφών με απώτερο σκοπό την μεγαλύτερη ακαμψία, λόγω των πολλαπλών νευρώσεων που προσφέρουν τα dimples, και την βελτιστοποίηση των επιδόσεών τους.

Για να προσελκύσουμε λίγο το ενδιαφέρον σας, αναφέρουμε πως η τεχνολογία των dimples εφαρμόζεται εδώ και πολλές δεκαετίες στα μπαλάκια του golf. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως ένα λείο μπαλάκι του golf όταν χτυπηθεί από έναν επαγγελματία, διανύει τη μισή απόσταση συγκριτικά με ένα αντίστοιχο μπαλάκι του οποίου η επιφάνεια φέρει dimples.

 

airhull 25 cabin 03

Τα dimples σε ένα μπαλάκι του golf δημιουργούν ένα λεπτό στροβιλώδη στρώμα αέρα που προσκολλάται στην επιφάνειά του και έτσι ελαττώνεται στο μισό η επιφάνεια τριβής του σχετικά με ένα λείο μπαλάκι. Επιπλέον, ένα μπαλάκι με dimples ανεβαίνει πιο ψηλά στον αέρα και επιταχύνει πιο γρήγορα επειδή έχει περισσότερο lift.

Η AirHull λοιπόν, εστίασε στις δύο παραπάνω πολύ σημαντικές παρατηρήσεις σχετικά με την τριβή και το lift, στοιχεία πολύ σημαντικά τα οποία επηρεάζουν καταλυτικά, επίσης, και τις επιδόσεις κάθε γάστρας.

 

Όταν όλες οι μελέτες δείχνουν ότι τα dimples σε ένα μπαλάκι του golf αυξάνουν το lift και ελαττώνουν τις αντιστάσεις τριβής, είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε εάν η ίδια αρχή μπορεί να βρει εφαρμογή και σε μία γάστρα πλαναρίσματος.

 

Στο κατάστρωμα

Το AirHull 25 Cabin είναι σίγουρα ένα από τα ομορφότερα καμπινάτα φουσκωτά σκάφη και δεν θα είχα καμιά δυσκολία να το χαρακτηρίσω ως ένα μικρό luxury cruiser, το οποίο προσφέρει πολύ περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο φουσκωτό σε αυτά τα μέτρα.

airhull 25 cabin 04

 

Με προσοχή ακόμα και στην τελευταία λεπτομέρεια, όλο το κατάστρωμα είναι πολύ όμορφα και έξυπνα σχεδιασμένο, εξασφαλίζοντας ασφάλεια και άνεση στους επιβαίνοντες. Βέβαια, το δυνατότερο σημείο του είναι η καμπίνα, η οποία εξασφαλίζει πολύ μεγάλους χώρους εσωτερικά χωρίς να επηρεάζει αρνητικά την πολύ κομψή και sport εμφάνιση του σκάφους.

Πραγματικά, κατεβαίνοντας το ένα σκαλοπάτι που οδηγεί στο εσωτερικό της, ένοιωσα πως βρισκόμουν σε μια μικρή σουίτα την οποία ποτέ δεν περίμενα να συναντήσω σε ένα μεσαίου μεγέθους φουσκωτό σκάφος.

Στην αριστερή πλευρά βρίσκεται μια μικρή πόρτα από Plexiglas η οποία οδηγεί σε έναν μικρό ανεξάρτητο χώρο που φιλοξενεί την ηλεκτρική τουαλέτα και τον νιπτήρα μπάνιου με βρύση και προέκταση ντους.

Στα δεξιά βρίσκεται το ψυγείο και ακριβώς από πάνω μια μικρή τηλεόραση. Ο μικρός διάδρομος, ο οποίος εκτείνεται από την πόρτα εισόδου μέχρι το κρεβάτι, έχει ύψος σχεδόν 1.80μ και μας επιτρέπει να κινούμαστε με μεγάλη άνεση.

airhull 25 cabin 05

 

Το μπροστινό μέρος της καμπίνας φιλοξενεί το κρεβάτι, το οποίο με διαστάσεις 2.4μ x 1.85μ μπορεί να φιλοξενήσει με μεγάλη άνεση δύο ενήλικες, ενώ παράλληλα αποτελεί ιδανικό χώρο συγκέντρωσης και παιχνιδιού για μικρά παιδιά. Κάτω από το κρεβάτι υπάρχουν μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι για τον απαραίτητο εξοπλισμό μας.

airhull 25 cabin 06

Βέβαια, θα ήταν μεγάλη παράλειψη εάν δεν αναφερόμασταν στον εξαιρετικό φωτισμό και αερισμό της καμπίνας. Τα δύο μακρόστενα παράθυρα που τρέχουν σε όλο το μήκος, κάθε πλευράς της καμπίνας, αποτελούν ένα από τα εντυπωσιακότερα στοιχεία του σκάφους τα οποία πέρα από τον πολύ όμορφο σχεδιασμό τους, προσφέρουν άπλετο φωτισμό και υπέροχη, ευρυγώνια θέα προς την θάλασσα.

Tο μεγαλύτερο μέρος της οροφής της καμπίνας καταλαμβάνεται από ένα μεγάλο hatch, το οποίο εκτός από τον εξαιρετικό αερισμό που παρέχει, έχει και τον ρόλο πόρτας εξόδου που δίνει εύκολη πρόσβαση προς την δελφινιέρα και την άγκυρα.

 

Εξωτερικά της καμπίνας, στο ύψος των αεροθαλάμων, υπάρχουν άνετα περάσματα στρωμένα με αντιολισθητικό υλικό για την εύκολη πρόσβαση στην δελφινιέρα. Η δελφινιέρα είναι πολύ έξυπνα σχεδιασμένη και στρωμένη επίσης με αντιολισθητικό υλικό, χωρίς να φέρει κανένα εμπόδιο, διευκολύνοντας έτσι την άνετη και ασφαλή επιβίβαση και αποβίβαση από το σκάφος. Εδώ φιλοξενείται και ο ηλεκτρικός εργάτης, ο οποίος αποκαλύπτεται εάν ανοίξουμε το μεγάλο πορτάκι που βρίσκεται στην οροφή της.

 

airhull 25 cabin 07
airhull 25 cabin 08

 

Αριστερά και δεξιά από την πόρτα εισόδου της καμπίνας, η οποία είναι κεντρικά τοποθετημένη, βρίσκονται τα καθίσματα οδήγησης κυβερνήτη-συγκυβερνήτη.

 

Αποτέλεσμα συνεργασίας της AirHull με την ΝΤΑΗΣ inox, διαθέτουν μηχανισμό απόσβεσης και δυνατότητα ρυθμίσεως σκληρότητας και ύψους, ενώ έχουν την ιδανική απόσταση από το χειριστήριο και τον πίνακα των οργάνων επιτρέποντας την άμεση επιθεώρησή τους αλλά και την πλήρη ελευθερία κινήσεων των ποδιών σε καιρό χωρίς τον κίνδυνο τραυματισμού.

Είναι δε, έτσι σχεδιασμένα ώστε να παρέχουν πλήρη πλευρική στήριξη και απορρόφηση των κραδασμών, επιτρέποντας στον χειριστή να έχει τον πλήρη έλεγχο του σκάφους ακόμα και σε απότομους ελιγμούς με μεγάλες ταχύτητες ή σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

airhull 25 cabin 09

 

Όταν οδηγούμε καθιστοί, θα μας φανεί πολύ χρήσιμο και ιδιαίτερα αναπαυτικό, το υποπόδιο, το οποίο είναι στρωμένο με αντιολισθητικό υλικό και εκτείνεται σε όλο το εύρος του καταστρώματος, αποτελώντας μέρος του καλουπιού της καμπίνας.

 

Και βέβαια ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά των καθισμάτων οδήγησης είναι πως καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο, εξασφαλίζοντας πολύ μεγάλο διάστημα και πλήρη ελευθερία κινήσεων ανάμεσα σε αυτά και τον τετραθέσιο πρυμνιό καναπέ.

Στην πρύμνη του AirHull 25 Cabin συναντούμε έναν πραγματικά τετραθέσιο καναπέ με πλάτος 1.91μ και μήκος 0.41μ, διαστάσεις που δεν θα βρούμε σε κανένα άλλο φουσκωτό 7.80 μέτρων.

ΣΠίσω από τον 4θέσιο καναπέ βρίσκεται το πρυμνιό sun bed, το οποίο είναι επίσης πολύ άνετο, ενώ οι μαξιλάρες είναι κατασκευασμένες από την Viotap, επενδυμένες με αδιάβροχη δερματίνη.

airhull 25 cabin 10

 

Κάτω από τον καναπέ και το sun bed της πρύμνης υπάρχει τεράστιος αποθηκευτικός χώρος ο οποίος μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε δεύτερη καμπίνα τύπου σκηνής, με διαστάσεις 2.10μ x 1.15μ.

 

airhull 25 cabin 11
airhull 25 cabin 12

 

Στη θάλασσα

Μπορεί να εντυπωσιαστήκαμε από την ποιότητα και το φινίρισμα του AirHull 25 Cabin αλλά η υποδειγματική του πλεύση μάς εντυπωσίασε ακόμα περισσότερο. Χωρίς καμιά δόση υπερβολής, την πλεύση του θα την ζήλευαν πολλά επώνυμα σκάφη και πολλές διασημότερες γάστρες.

Η Yamaha F 300hp – με προπέλα Saltwater Series II 15 ¼" x 19"- ήταν κρεμασμένη στο 4ιντσο power lift που ήταν αναρτημένο σε inox μπρακέτο 30 εκατοστών, σχεδιασμένο από την AirHull, αποτελώντας ακόμα ένα μικρό έργο τέχνης που κοσμεί το AirHull 25 Cabin.

airhull 25 cabin 13

Βγαίνοντας από την Ανάβυσσο με κατεύθυνση το Σούνιο, ήρθαμε αντιμέτωποι με swell περιόδου μικρότερης των 5 δευτερολέπτων, το ύψος κύματος του οποίου ξεπερνούσε το 1.5 μέτρο, προκαλώντας μας να καρφώσουμε τη μανέτα μπροστά.

Συγκρατηθήκαμε όμως, επειδή ήταν η πρώτη δοκιμή του AirHull 25 Cabin στη θάλασσα και θέλαμε πρώτα να πάρουμε την αίσθηση της λειτουργίας της γάστρας του. Δέκα λεπτά πλεύσης ήταν αρκετά για να διαπιστώσουμε την συμπεριφορά της γάστρας, η οποία πραγματικά αδιαφορούσε για την καμπίνα που κουβαλούσε στην πλώρη, δίνοντάς μας έντονα την αίσθηση πως κυβερνούσαμε ένα open φουσκωτό. Καρφώνοντας την μανέτα μπροστά, απελευθερώθηκε όλη η ισχύς της Yamaha, και το AirHull εκτινάχτηκε χωρίς καν να προλάβει να σηκώσει την πλώρη του.

 

Οι 24.5 μοίρες στον καθρέφτη μάς πρόσφεραν μια εξαιρετικά μαλακή πλεύση ακόμα και όταν ολόκληρη η γάστρα απογειωνόταν έξω από το νερό, ενώ η αρνητική κλίση των τριών παρατροπιδίων ανά πλευρά, κρατούσε το spray χαμηλά και μας εξασφάλιζε ένα απολύτως στεγνό κατάστρωμα.

Όλα έδειχναν πως είχαμε στα χέρια μας ένα εξαιρετικά καλά ζυγισμένο σκάφος, το οποίο παρά το βάρος της καμπίνας στην πλώρη του, δεν είχε την παραμικρή τάση καρφώματος και περνούσε ανάλαφρα πάνω από τις κορφές των κυμάτων, χωρίς να τριμάρουμε ιδιαίτερα, ακόμα και όταν είχαμε τον καιρό στην πρύμνη μας.

airhull 25 cabin 14

 

Σε κάθε προσθαλάσσωση η γάστρα έπεφτε με την ακμή της στο νερό, δίχως να ζητά καμιά προσπάθεια διόρθωσης από τον κυβερνήτη, προσφέροντάς μας εξαιρετικές αποσβέσεις.

Αφού απολαύσαμε την υπέροχη και απόλυτα ασφαλή πλεύση που μας χάρισε το AirHull 25 Cabin, δοκιμάζοντάς το σε κάθε κατεύθυνση κυματισμού, προσεγγίσαμε τελικά στη Μακρόνησο, όπου σε ήρεμη θάλασσα πια, θα ξεκινούσαμε τις μετρήσεις μας και την αξιολόγηση των επιδόσεών του.

Άρχισα να σπρώχνω σιγά σιγά τη μανέτα μπροστά, ώστε να βρω την ελάχιστη ταχύτητα στην οποία το σκάφος στέκεται πλαναρισμένο, δοκιμάζοντας παράλληλα διαφορετικές θέσεις του power lift. Με έκπληξη διαπίστωσα πως όσο έφερνα την προπέλα κοντά στην επιφάνεια του νερού, αν και τρίφτερη, τα απόνερα πίσω από τον καθρέφτη παρέμεναν στρωτά, και έτσι, λόγω του μειωμένου φορτίου στον κινητήρα από την μειωμένη έκθεση του ποδαρικού στο νερό, είχα τη δυνατότητα να ελαττώσω αρκετά τις στροφές του.

 

airhull 25 cabin 15

 

Τελικά, το πλανάρισμα ερχόταν με μεγάλη ευκολία και φτάσαμε να ταξιδεύουμε με 10 κόμβους στις 2400 στροφές, έχοντας το power lift στην 3η σκάλα, γεγονός που δείχνει πως, εκτός των άλλων, τα dimples δουλεύουν πολύ καλά στις χαμηλές στροφές και ότι το 7.80 μέτρων φουσκωτό μπορεί να κινηθεί πολύ άνετα με μικρότερες ιπποδυνάμεις.

Και βέβαια, τα παραπάνω νούμερα είναι εξαιρετικά αν αναλογιστούμε πως το σκάφος της δοκιμής μας ήταν πλήρες φορτίων, με 350 λίτρα καύσιμα, δύο επιβαίνοντες, βοηθητική μηχανή, ηλεκτρικό εργάτη, δύο άγκυρες και γενικά με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Δεν θυμάμαι να έχω δοκιμάσει άλλο φουσκωτό σε αυτά τα μέτρα, ακόμα και open, το οποίο με τα συγκεκριμένα φορτία να μπορεί να ταξιδεύει πλαναρισμένο με 10 κόμβους, ακόμα και αν φορούσε μεγαλύτερης διαμέτρου προπέλα ή κάποια τετράφτερη με μεγάλη επιφάνεια πτερυγίων.

 

airhull 25 cabin 16

 

Η 19άρα προπέλα της Yamaha μάς έβγαζε on plane στα 4.5 δευτερόλεπτα ενώ φτάναμε στους 30 κόμβους σε 10.6 δευτερόλεπτα.

Με τον κινητήρα να στέκεται στον καθρέφτη ιδιαίτερα αθόρυβος στις ταχύτητες κρουαζιέρας, στις 3500 στροφές το GPS έδειχνε 25 κόμβους με κατανάλωση 1.36 λίτρα ανά ναυτικό μίλι, ενώ στις 4000 στροφές ταξιδεύαμε με 31.5 κόμβους καίγοντας 1.4 λίτρα ανά ναυτικό μίλι.

Στο WOT η τελική μας ταχύτητα έφτασε τους 48.3 κόμβους με τον κινητήρα να γυρίζει στις 5900 στροφές, γεγονός που μας δείχνει πως είχαμε ένα εξαιρετικό setup για την συγκεκριμένη χρήση του σκάφους.

Τις αναλυτικές μετρήσεις μας μπορείτε
να τις δείτε στο παρακάτω PDF:

 

Ταξιδεύοντας για αρκετή ώρα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, έμεινα εντυπωσιασμένος από το πόσο ψηλά στέκεται στο νερό η γάστρα του AirHull 25 Cabin, γεγονός που είναι εύκολο να το διαπιστώσει κανείς ρίχνοντας μια απλή ματιά στα ελάχιστα απόνερα που αφήνει στο πέρασμά του, γεγονός που εξασφαλίζει υψηλές ταχύτητες και χαμηλή κατανάλωση.

 

Είναι χαρακτηριστικό δε, πως ακόμα και όταν αφήναμε το τιμόνι, το σκάφος εξακολουθούσε να βρίσκεται σε ευθύγραμμη τροχιά, ακόμα και σε κυματισμό, αφήνοντάς μας να απορούμε, με ποιόν τρόπο καταφέρνει να εξουδετερώνει την φυσική δεξιόστροφη ροπή της προπέλας.

Αλλά και όταν το οδηγούσαμε στα όριά του, η ευστάθεια του ήταν εξαιρετική, χωρίς ίχνη διατοιχισμού, εμπνέοντας μεγάλη εμπιστοσύνη στον κυβερνήτη.

Την ίδια ασφάλεια εισπράτταμε ακόμα και όταν δοκιμάζαμε απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα, χωρίς καμιά απολύτως, έστω και υποψία πλαγιολίσθησης, και αυτό βέβαια δεν ήταν προϊόν της προπέλας, άλλωστε απλά μια τρίφτερη φορούσε ο κινητήρας, αλλά της κατάλληλης κλίσης των παρατροπιδίων και του chine.

airhull 25 cabin 17

airhull 25 cabin 18

 

H Yamaha F 300hp μάς έδειξε πως ταιριάζει ιδανικά με την γάστρα του AirHull 25 Cabin και με το συνολικό του φορτίο, μας έδωσε εξαιρετικές επιταχύνσεις σε όλο το φάσμα των στροφών της, ενώ κρατούσε χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου.

Δοκιμάζοντας την νέα τετράφτερη προπέλα της Yamaha, την HS4 15" x 21", ο κινητήρας έβγαλε μόλις 5500 στροφές στο WOT, δίνοντάς μας 48 κόμβους τελικής ταχύτητας. 400 δηλ στροφές λιγότερες από ό,τι η τρίφτερη S.S. 15 ¼" x 19", γεγονός που οφείλεται στο επιπλέον πτερύγιο και τις δύο ίντσες μεγαλύτερου βήματός της, μείον το ένα τέταρτο της μικρότερης διαμέτρου της. Ιδανική βέβαια για τον συγκεκριμένο συνδυασμό σκάφους-κινητήρα θα ήταν η HS4 15" x 19", αλλά προς το παρόν δεν παράγεται σε αυτό το βήμα.

Είναι φανερό, πως εάν πάμε σε μια ανάλογη pro-finished τετράφτερη προπέλα, βήματος 21 ιντσών, το AirHull 25 Cabin θα ξεπεράσει εύκολα τους 50 κόμβους με τα συγκεκριμένα φορτία, θα ταξιδεύει με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα στις 4000 στροφές, όπου θα έχουμε και μεγαλύτερη οικονομία, και βέβαια, θα φλερτάρει με τους 55 κόμβους εάν το τρέξουμε με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Μια ταχύτητα που φαντάζει απρόσιτη, ακόμα και για open φουσκωτά σκάφη των οκτώ περίπου μέτρων!